Vizitatori

marți, 26 martie 2013

A fost odata

  A fost odata,da da a fost odata caci povestea mea are peste ea un strat gros de praf,dar cu toate astea nu a trecut si nu a fost uitata nici macar dupa 30 de ani.Da dragii mei ati citit bine povestea mea este o poveste care ca orice poveste incepe cu a fost odata o fata frumusica ,inalta cu doi ochi veseli si sprintara care se
pregatea de ultima zi de eleva .povestea noastra incepe in anul 1978.Sunetul clopotelului anunta ca o noua promotie de fete au terminat clasa a 12 la liceul zoia kosmodemianskaia(actualu sc.centrala)Eu ca despre mine e povestea am respirat usurata in sfarsit eram si eu altfel,urma examenul decisiv la facultate.Bun dar pana atunci puteam sa dau o fuga pana la matusa mea la Constanta(ca in fiecare vacanta de vara).Bagajul este gata cartile pentru examen sunt si ele puse bine ,si gata .Drumul pana la mare a fost ca si pana atunci parcurs destul de repede,la gara m-a astepta matusa mea,care m-a informat de cum m-a vazut draga mea anul acesta am in gazda  un student la marina militara.Bun spun eu ,hai sa ajungem mai repede ard de
nerabdare sa vad marea ,sa simt nisipul ,sa miros briza marii.Matusa mea statea la doi pasi de fosta plaja tataia(pe strada Dobrogei nr 20)Ajungem acasa si ca un facut la poarta noi incercam sa intram iar un tanar in uniforma iesea ,era inalt ,bine facut(exercitile si rigoarea militara isi spuneau cu prisosinta cuvantul),blond cu ochi mari de un albastru cum nu mai vazusem parca cerul intreg si marea cea albastra a greciei se topisera pentru a colora ochii acestui baiat.Am ramas impietrita si cum nu se putea nici intra si nici iesi matusa mea a facut prezentarile .Abia atunci m-am trezit si am realizat ca stateam ca o stana de
piatra cu ochii tinta la el.Dar parca toate sagetile dracusorului de cupidon sar fiabatut asupra mea,infigande-se toate odata in inima.Dupa prezentarile de rigoare fiecare a plecat la treaba sa .el in oras,noi am intrat in casa .Timpul s-a scurs extrem de greu pana spre seara  cand tanarul ofiter s-a intors.Matusica mea uitase sa-mi spuna ca pe langa cazare ii oferea si masa tanarului asa ca la masa de seara ,pe care o asezase ca de obicei in curte sub smochinul din gradina care era un copac in toata regula,plin de fructe dulci si zemoase, nu stau acu sa povestesc de bunatatea de dulceata pe care o facea tanti Toni din ele.au fost puse 3 tacamuri. Tanti toni era de moda veche,fosta nevasta de general,asa ca tinea la eticheta si la masa trebuia sa vi imbracat curat,elegant si sa ai cele mai distinse maniere.Pe intreaga durata a mesei ochii mei au cautat neincetat spre minunea de om din fata mea (eu eram o pustoaica care abia de o zi terminase scoala ,iar el peste cateva saptamani primea brevetul de capitan de cursa lunga).Asa ca va dati seama ca pentru el eu eram doar o pustoaica draguta si atat.In vremea aceea erau tare rare masinile si cine avea una era hotarat lucru cineva.Asa ca atunci cand am aflat ca masina din fata portii este a lui era sa  lesin.Toata noaptea am visat numai si numai la el....El Catalin Gheorghiu caci asa se numea frumosul meu marinar.Noaptea a fost un calvar,pana aproape d ziua m-am perpelit ,gandindu-ma si facand in gand tot felul de scenarii.Dimineata matusa mea a plecat la lucru (lucra l-a receptia hotelului parc).Eu am ramas singura acasa si incercam sa-mi fac de lucru prin curte,cand usa camerei lui se deschide si –mi spune ,buna pustoico,ce faci azi?Raspund timida ca mai nimic,atunci el spune eu am ceva treba in mangalia hai si tu sa te plimbi>Dracusorul de cupidon (ca nu -i pot spune ingeras)el i-si bagase se pare codita si cum ii place sa lege si deslege,s-a
gandit sa se joace cu noi.Am raspuns pe loc ,da sigur ar fi minunat stai sa m-a imbrac si merg cu tine.Am sunat-o pe matusa mea s-o anunt si s-o pot ruga sa ma lase si cum am primit acordul am plecat.Drumul a fost minunat am admirat toate constructiile noi care se facusera,hoteluri noi inconjurate de flori
multicolore,proaspat  vopsite asteptau turistii (in anii aceea la mare se facea turism nu gluma,hotelurile pulsau de viata turistii straini si romani se inghesuiau sa ocupe toate camerele hotelurilor,ce se ridicau semete pe intregul litoral)Am ajuns in Mangalia am oprit in port si am asteptat ca el sa rezolve problemele pe care le avea .In tot acest timp am savurat o bunatate de profiterol pe o terasa admirand forfota din jurul portului.(in acele timpuri portul mangalia fremata de vase,ca doar eram si constructori de nave ,aveam si santiere navale si flota ,dar asta este alta poveste).Si cum spuneam dupa o ora apare fericit si spune :gata suntem liberi sa facem orice pana diseara cand o sa ne ducem acasa .Am stat la plaje ,am mancat l-a un restaurant pe malul marii,cei mai buni pesti din viata mea si lucrul cel mai ciudat am baut o halba de bere(prima din viata mea)Dupa o asemenea experienta parca totul capata-se alte nuante,totul era mai stralucitor,asa ca si eu aveam mai mult curaj si m-am  trezit spumandu-i te iubesc!Pe moment m-a privit asa ca pe o ciudatenie,apoi poate constient de frumusetea lui (sigur nu eram singura care-i spunea acest lucru)a spus ,hai acasa pui mic ca-i tarziu si ne omoara tanti toni.Cand am intrat pe poarta era trecut de ora 23.Nici nu am simtit cum a trecut ziua nici nu mai stiu ce i-am spus dar inima mea era deja a lui iar eu refuzam sa mai fiu fetita cuminte.In mine se trezise ceva nu stiam ce care parca ma facea sa vreau sa fiu cu el sa-i simt
mirosul aspru dulce-amarui,dulce-acrisor intepator un miros de citrice,da da acel miros de portocala ca si in cantecul acum la moda.Dupa scuzele de rigoare ca intarziase-m la masa de seara,am mancat doar noi doi,apoi fiecare am plecat l-a culcare.Dar ceva nu-mi dadea pace asa ca dupa ce toate zgomotele casei s-au
stins,usor m-am furisat spre camera lui.Am deschis timid usa si am patruns pentru prima oara in viata mea in camera unui barbat.Nu mai gandeam ,nimic nu mai avea logica acum nimic  din cele invatate nu-si mai aveau rostul stiam doar ca trebuie safiu cu el ,atit conta.M-am strecurat timid in patul enorm din camera lui,cearceafurile de damasc alb si scrobite ale matusii mele erau atat de primitoare dar surpriza acelui trup
tanar bronzat cu gust de sare ,si parfum discret va ramane vesnic in gandurile mele,in sufletul meu si acum dupa 30 de ani mirosul brizei a nisipului se suprapune peste prima mea noapte in care am stiut cum este sa iubesti si sa fi iubit.Exista clipe si amintiri pe care nu le poti uita.In fiecare dintre noi exista ascunse secrete, trairi numai de noi stiute,Si mereu ai sa sti ca fericirea a fost doar in clipa aceea care a trecut.Da a fost o vara pe cinste de care mereu in linistea sufletului,in iarna grea a anilor,revine si insenineaza inima,Pentru mine marea miroase de atunci ca prima mea zi de iubire,de aceea iubesc atat de mult vacantele la malul marii...

Niciun comentariu: